Сучасний світ не уявляється без онлайн-спілкування, адже кожен ранок розпочинається з горнятка кави та перегляду новин у Facebook чи Instagram, відправлення повідомлень через Messenger, WhatsApp або Telegram.
Проте, цей цифровий простір несе загрози. Шахраї активно діють в соціальних мережах, намагаючись отримати доступ до вашого акаунту. Зловмисники використовують фішингові посилання, наприклад, під виглядом пропозицій взяти участь у голосуванні, конкурсі, пропозицій роботи в інтернеті тощо. Перейшовши за посиланнями, громадяни вводять логіни та паролі від своїх акаунтів у соціальних мережах/месенджерах, які автоматично стають відомі шахраям. Також, щоб виманити паролі до акаунту в Instagram, шахраї надсилають фейкове повідомлення від цієї соціальної мережі начебто про отримання блакитного бейджа (верифікацію акаунту).
Далі шахраї від імені власника акаунту розсилають підписникам однакові повідомлення такого змісту: "Привіт! Позич, будь ласка, гроші до завтра! Дуже треба!".
Суму шахраї зазначають різну, вказують номери своїх карток, привласнюючи в такий спосіб кошти осіб, які погоджуються їх позичити.
Як запобігти зламу акаунтів у соціальних мережах та месенджерах:
- створювати складні та унікальні паролі для кожного акаунту;
- налаштовувати двофакторну автентифікацію всюди, де це можливо. Багатофакторна автентифікація – це, коли для входу до акаунту, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток;
- не переходити за сумнівними посиланнями;
- тримати в секреті свої логіни та паролі;
- не вводити свої логіни та паролі від акаунтів на незнайомих та підозрілих веб-сайтах. Перш ніж ввести логін та пароль – перевірте адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті.
Що робити, якщо отримали повідомлення від друга з проханням позичити гроші:
- запитати у друга те, що можете знати тільки він та ви. Таке запитання одразу викриє шахрая;
- перетелефонувати другові за номером, який ви точно знаєте, а не на той, що зазначений в акаунті сторінки в соціальних мережах/месенджері. Бо, якщо шахрай зламав сторінку, то міг змінити номер телефону в профілі жертви.
Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.
Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.
#ШахрайГудбай